Ik had geluk en mocht van Foto op Hout 2 foto’s af laten drukken voor de oma’s. Waarom de oma’s een bedankje verdienen, lees je in een ander blog. En wat ze er van vonden ook. Vandaag laat ik je zien hoe makkelijk het bestellen ging. En helaas er ging iets mis…. Ik laat je ook weten of het goed is opgelost. Want fouten maken kan altijd gebeuren natuurlijk.
Foto op hout
In dit digitale tijdperk druk ik ook lang niet altijd alle foto’s meer af. De meeste bewaren we digitaal en ik heb ook voor beide kinderen een fotoalbum op Facebook. Wel afgeschermd voor vreemden, maar zo kijken de oma’s, opa’s en andere familie toch mooi even mee in het fotoboek. Maar als cadeau is het wel leuk om iets meer werk te maken van een foto. Ik koos dus voor een foto op hout.
2 exact dezelfde foto’s, in exact hetzelfde formaat, geen onderscheid. Mijn keuze was snel gemaakt. Ik wilde niet een te grote foto, er moet wel ruimte blijven voor de andere kleinkinderen aan de muur natuurlijk. En ik wilde graag iets van multiplex. Ik vind planken eigenlijk mooier, maar dan voor landschappen. Niet voor gezichten. Ik wil geen streep door een gezicht, of een net onthoofd kind….
Bestellen
Zo kwam ik terecht bij FotoOpHout.nl. Zij zijn een dochter van Fotocadeau.nl. Zij bieden al een foto op hout vanaf € 10,95. Natuurlijk kwam ik er niet zo goedkoop vanaf, maar voor elk budget is er toch een mooie foto op hout.
Dan de foto. Deze keer had ik dit plan al even in mijn hoofd en was de keuze voor de foto snel gemaakt. Tijdens onze wandeling in de sneeuw maakte ik een mooie foto van ons tweetal in op de slee. Geen geposeerde koppen, maar gewoon zoals ze altijd kijken. Een herkenbare foto, maar toch bijzonder door de mutsen en de kleuren van de sneeuw op de achtergrond.
Het uploaden was dan ook zo gedaan.
Wat ik ook erg handig vind, is de hulp die je krijgt in de tool. Het kan niet misgaan. Dus na kort de opties te hebben verkend, maakte ik de definitieve keuze voor multiplex en een formaat van 40×30. Natuurlijk heb ik de foto even mooi uitgelijnd, getwijfeld of hij niet in zwart-wit moest. Maar dan viel de kleur van de sneeuw weg, dus dat vond ik zonde.
Als extra optie koos ik er voor het ophangsysteem direct mee te bestellen. Zo kunnen de oma’s kiezen of ze de foto neerzetten of ophangen. En kan dat dus ook direct en makkelijk. Ook de optie whitewash heb ik aangevinkt, want zo komen de kleuren mooier uit.
Afrekenen, en klaar. Nu is het afwachten of het resultaat net zo mooi is, als op de voorvertoning.
Verrassing
Vrijdagavond laat besteld, en woensdag kwam er een onbekend pakket binnen. Een foto op hout, maar niet iets met mijn print. Er staat een wereldkaart op. In het pakje verder geen bon en ook de afzender is onduidelijk. Zou dit van foto op hout zijn? Even een belletje naar DHL om de afzender te achterhalen en daarna naar het bedrijf dat het stuk heeft verzonden, leerden mij dat dit inderdaad van hen afkomstig is. De vriendelijke mevrouw wist mij te vertellen dat ik een foto met kinderen op de slee had, en dat er waarschijnlijk iets verwisseld was. Grappend zeg ik nog, ik hoop dat dat niet vaker voorkomt. Maar uit de reactie begreep ik, dat het wel vaker voorkwam al zei ze het niet met zoveel woorden. Snel mailen naar mijn contactpersoon daar, want al ben ik vrij open op IG en Facebook, ik houd de privacy van de kinderen altijd wel in de gaten en als mijn foto’s nu bij een wildvreemde liggen, dan vind ik dat toch opeens niet heel fijn.
Geen antwoord
Oké het is voorjaarsvakantie, ik zit ook niet altijd bovenop mijn mail. Dus we geven het de tijd. Maar vrijdagmiddag is mijn geduld op. Ik pak de telefoon. Een van de medewerkers van het bedrijf herinnert zich een gesprek over een vermiste wereldkaart en het ontvangen van 2 foto’s met kinderen. Ah kijk. Hij heeft ze weggegooid. Daar ben ik dan een soort van blij mee. Maar ook zonde van de verspilling.
Of ik toch nog even een mail wil sturen naar degene met wie ik al eerder mail contact heb gehad, die is er maandag weer. Ehh nee, dus. Gelukkig wordt mijn bestelling alsnog in productie genomen. En hopelijk ontvangen we die woensdag. Dat is nu de planning.
De levering
En dan komt het pakket binnen. De foto is prachtig geprint, netjes afgewerkt. Helemaal blij. Alleen toch weer een dingetje. Er is maar 1 foto, geen 2. Om het goed te maken, hebben we wel 4x een ophangsysteem gekregen.
Een snelle check op de site leverde op dat de klantenservice ook ’s avonds bereikbaar was. De vriendelijke medewerker heeft even samen met me gelachen over de 4 ophangsystemen, nogmaals de opdracht voor 1 foto doorgezet en als het goed is wordt deze geleverd zonder ophangsysteem.
Een tweede ophangsysteem wordt overigens bij prints groter dan 1m wel meegeleverd. Dan is 1 haakje namelijk tekort.
Uiteindelijk komt het goed
3 leveringen, een paar mailtjes en 2 telefoontjes later, is het dan toch helemaal goed gekomen. De foto’s zijn echt heel mooi. Eigenlijk wilde ik ook de verrassing aan de oma’s hier beschrijven, maar dat wordt veel te lang, dus die houden jullie tegoed.
En zou ik nu nog eens iets bestellen bij FotoOpHout.nl?
Ik twijfel. Uiteindelijk ben ik heel blij met de producten. Het hele proces van bestellen ging ook geweldig. En waar mensen werken, worden nu eenmaal fouten gemaakt. Het kan dus gebeuren dat er iets mis gaat.
Ja mijn conclusie is dus uiteindelijk gematigd positief vanwege de kwaliteit en de service en vriendelijkheid aan de telefoon.
Waar bestellen jullie je fotoproducten?
NB. Dit artikel is tot stand gekomen met een samenwerking met fotoophout.nl
Bedankt oma! – Mama's met thee
op 16 Mar 2017Bedankt oma! – Mama's met thee
op 16 Mar 2017