03 november 2021 
3 min. leestijd

Nu al mijn telefoonabonnement verlengen?

Over 4 maanden is het zover, dan loopt mijn telefoon abonnement weer af. Niet dat ik dat nu zo goed in de gaten heb gehouden, maar de commerciële afdeling van mijn telefoonmaatschappij wel. Die wisten mij al snel te vinden. Wilde ik niet al verlengen? Wilde ik er een toestel bij? Of deze keer weer een sim only abonnement? Wat fijn voor mij dat ik nu door hen gebeld zou gaan worden met nummer 06-xxxxxxxxxx zodat ik dit nummer ook echt te woord kon staan…

Telefonische verkoop

Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel aan dit soort telefonische verkoop. Ik moet dan op mijn gehoor beslissen of ik het juiste koop. Dat voelt voor mij niet fijn. Ik wil het graag zwart op wit zien, dat ik het nog een keer kan nalezen voor ik op bevestigen druk. Ik heb me jaren geleden niet voor niets ingeschreven bij het Bel me Niet register, dat inmiddels alweer is opgeheven. Maar ja, als je al klant bent, dan is het anders. En wat betreft de telefoonmaatschappij, die hebben mijn nummer ja…..
Ik besloot de telefoon dan ook niet op te nemen. Nou ja besloot. Het lot bepaalde dat ze me toch belden onder werktijd, dus dan neem ik sowieso dit soort telefoontjes niet aan. Zo handig midden in een rekenles….
Maar de aanhouder wint, en uiteindelijk nam ik dus toch de telefoon aan.
Ik heb dus vriendelijk bedankt voor het aanbod, hoewel de beller in kwestie niet echt snapte waarom. Hij deed toch een heel goed aanbod?

Sim only

Op 4 maanden na is het dus 2 jaar geleden dat ik mijn laatste telefoonabonnement afsloot. Ik kocht toen de iPhone 11 pro die ik direct betaalde. Elke maand, stort ik nu een klein bedrag op mijn spaarrekening met als doel, na 2 jaar wellicht weer een nieuwe telefoon te kopen. Ik wilde niet meer een telefoon op afbetaling in mijn abonnement. Wellicht zal ik dan in over een paar maanden nog wel een klein bedrag bij moeten leggen, omdat de prijzen vermoedelijk weer gestegen zijn. Maar ergens ben ik er ook nog niet uit of ik wel een nieuwe telefoon wil, of beter gezegd nodig heb. Deze iPhone kan denk ik nog prima een jaar mee.
Ik overweeg dan ook om ook deze keer voor een sim only abonnement te gaan. En dan niet voor 2 jaar, maar slechts voor 1 jaar. Zodat ik volgend jaar dezelfde keuze weer kan maken. Hoewel ik dan denk ik wel genoeg gespaard heb voor een nieuwe telefoon en dus een sim only ook weer goedkoper zal zijn….. Maar beslissen doe ik nog niet. Dat abonnement, sim only of met toestel is tegenwoordig direct geregeld, dus ik wacht wel even tot mijn huidige abonnement echt afloopt. En of ik dan weer voor dezelfde aanbieder zal kiezen? Ik weet het echt nog niet. Sim only zullen de prijzen vast wel dicht bij elkaar liggen.

Overstappen of niet?

Gelukkig heb ik dus nog bijna 4 maanden om te kiezen. Ik was er in eerste instantie van overtuigd dat ik bij mijn huidige telefoonaanbieder zou blijven en ter zijner tijd een nieuw abonnement, zou afsluiten. Maar na het uiteindelijk toch gezellige, maar onplezierige verkoopgesprek ben ik toch gaan twijfelen. Er zijn meer aanbieders die mij ongetwijfeld een goede 4G/5G dekking geven, voldoende belminuten en rond dezelfde prijs. Dan kan ik na een jaar ook net zo makkelijk weer terug. Maar eigenlijk ben ik ook best loyaal, dus zal ik blijven?
Wat zouden jullie doen?

Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down