Afgelopen oktober vierde de Jumbo in ons dorp al weer het eenjarig bestaan. Dus wij doen ook al weer een jaar boodschappen bij deze keten. Waar ik van te voren nieuwsgierig was naar de 7 zekerheden, pak ik ze er nu weer eens even bij. Eens kijken of die 7 zekerheden ook echt in praktijk worden gebracht bij onze Jumbo. Aan de hand van de 7 zekerheden van Jumbo neem ik jullie mee in mijn Jumbo beleving.
Euro’s goedkoper
De laagste prijsgarantie. Inmiddels ken ik alle prijzen van A merken nog steeds niet uit mijn hoofd. Maar deze kan ik vergelijken. En de prijzen liggen gelijk bij mijn Jumbo en mijn Hoogvliet. Tenminste zover ik ze heb gecheckt dus.
1x vorig jaar schrok ik in de Jumbo van de prijs van een komkommer. Veel duurder dan bij de Hoogvliet waar ik hem had laten liggen. Ik kreeg ook zonder kassabon al bewijs mijn komkommer bij de Jumbo gratis mee. En ik voelde me bijna schuldig, tot de medewerker me bij het volgende bezoek aansprak en aangaf dat ik gelijk had.
Jumbo is geslaagd voor deze regel!
Service met een glimlach
Absoluut! Ik word altijd prettig en met een glimlach geholpen hier. Ook bij de medewerkers die ik niet ken uit mijn eigen tijd bij de voorganger van deze supermarkt (al 15 jaar geleden)
Ook goedgekeurd dus!
Voor al uw boodschappen
Onze Jumbo heeft een zeer groot assortiment. Bijna alles hebben ze. Maar toch miste ik een aantal producten die ik nu elders koop. Ja dat heb ik wel eens aangegeven als een vriendelijke medewerker mij vroeg of ik alles had gevonden. Echter hadden ze hier alleen willen horen dat ik was geslaagd voor al mijn boodschappen. En er werd op mijn antwoord niet ingegaan. Dus helaas Jumbo, dit kan iets beter.
Vers is ook echt vers
Het liefst koop ik mijn groente en fruit bij de Jumbo. Er is een fijne grote afdeling en alles kan ik lekker zelf uitzoeken. Daar houd ik van. Alleen, het is ook bijna niet te voorkomen, greep ik af en toe in een rotte mandarijn, een schimmelende pruim en heb ik wel eens een overrijpe tomaat ingeleverd bij het winkelpersoneel. Hoef de persoon die na mij komt immers niet hetzelfde te laten ervaren toch?
Na de mandarijn had ik ook echt even een doekje nodig, met veel moeite kreeg ik dat overigens na herhaaldelijk vragen aan een medewerker. En verder? Niets, niemand die ging kijken of dit het enige exemplaar was, dat er niet meer had moeten liggen, maar ook geen excuses, of de beloofde tas met groente en fruit.
Helaas, deze belofte wordt dus zeer zeker niet waargemaakt.
Een ander moment kregen ze een tweede kans. Als compensatie voor het gevonden rotte fruit, kreeg ik een zakje van dit zelfde fruit gratis. Ik heb netjes bedankt, en ben weggelopen. Maar eigenlijk hoefde ik dit fruit niet meer, nadat ik er een paar rotte exemplaren van had gevonden.
Vlot winkelen
Helemaal top geregeld. Altijd een korte rij bij de kassa. Zowel op de zaterdag als op de rustige maandag dat ik er vaak ben. Hoe het gaat en of er wel eens een vierde wachtende is, ik weet het niet. Maar dat vind ik prima!
Niet tevreden? Geld terug!
Prima, maar dit verwacht ik van elke winkel waar ik iets koop. Gelukkig heb ik er nog geen gebruik van hoeven maken.
Uw wensen staan centraal
Mijn mening is belangrijk voor Jumbo. Ik zie echter wel verschil aan wie je mening kwijt wil. De ondernemer luistert en neemt het mee. De managers ook. Maar de vakkenvuller en caissière staan me soms aan te kijken waarom ik nu toch weer iets wil zeggen over de kwaliteit, soort zakjes bij de groente of het assortiment. En eigenlijk zouden deze weekendkrachten ook meer het Jumbo gevoel mogen uitdragen dus.
O en voor ik straks iedereen bij de Jumbo over me heen krijg: het zijn slechts mijn interpretaties van de service hè, mijn beleving. Dus kan het beter? Laat het mij zien de volgende keer dat ik de winkel bezoek!
Over het algemeen ben ik altijd heel gelukkig als ik boodschappen doe bij de Jumbo, natuurlijk tot ik moet betalen, maar dat is overal ;) Maar een beetje kritisch kijken mag best, waarmaken is belangrijk als je de zekerheden zo uitdraagt!
Wat verwacht jij van de supermarkt?