27 september 2016 
1 min. leestijd

Topografie met telefoon

A en Q zitten in dezelfde klas maar wel in een andere groep, een combinatieklas dus van de groepen 7 en 8. Veel van de lessen zijn op eigen niveau maar andere zijn leuk gezamelijk met de hele groep. Helaas blijkt regelmatig dat het heel erg handig is als je kinderen samen in de klas zitten want niet alle informatie komt altijd goed over!

“Mama, morgen moet ik mijn telefoon meenemen van de juf voor de les topografie!”

Oke? Nieuwe manier van les geven maar met een telefoon? Ja vertelde mijn kleine meneer, de camera hadden ze nodig! Bij topo? vraag ik nog maar eens. Ja het wist het zeker, bij topografie en het moest zijn telefoon zijn.

telefoons

Niet veel later kwam A. “Mama, morgen gaat de juf ons een les fotografie geven en ze vraagt of we allemaal een simpele fotocamera mee willen nemen of anders onze telefoon. En ik weet niet welke ik wil want de camera maakt mooiere foto’s maar we moeten ze e-mailen en dat is makkelijker met mijn telefoon. Wat denk jij of kan je mij helpen met het mailen?”

Oh fotografie! Toch nog even checken bij Q. Topografie of misschien fotografie? Nu bleek hij niet precies te snappen wat fotografie precies was dus hij had er in zijn hoofd maar een begrijpelijk schoolvak van gemaakt. Ben ik even blij dat hij en zijn zus bij elkaar in de klas zitten.

Heeft jullie kind ook wel eens zulke verwarringen?

Reactie plaatsen