Ken je dat, je hebt al aan iedereen gevraagd, zelf gerepareerd en dan blijkt het maar €0,90 te kosten. Ik heb dat nu al een paar keer gehad.
Duur of niet?
Bijvoorbeeld de hoes van mijn zwevende parasol. Elk jaar sneuvelde die weer. Een beetje onze eigen schuld omdat we hem ook in de winter buiten laten staan. Elke keer is de hoes aan de bovenzijde snel stuk en dan plakken we hem dus met ducttape zodat hij nog even mee kan.
Toen we laatst in het tuincentrum kwamen bleken de hoezen maar een tientje te kosten. In mijn hoofd had ik gezet dat ze wel dertig of meer zouden zijn en dus het repareren waard. Mogelijk heb ik inmiddels meer geld aan ducttape in de hoes gestoken dan het mij had gekost om deze meteen te vervangen.
Ik heb dus niet altijd een goed idee heb bij de prijs van spullen. In de supermarkt gaat het wel redelijk maar dat is vooral bij producten die we vaak aanschaffen. Of andere spullen dus duur zijn of juist niet vind ik moeilijk in te schatten.
Reclames
Dat ik niet de enige ben, blijkt wel uit de manier waarop sommige bedrijven hun reclames aanpakken. Eerst verhogen ze de prijs dan doen ze het product in de reclame. Uiteindelijk betaal je dus net zoveel als voor de prijsverhoging. Een bekende mediagigant is daar laatst op betrapt, maar wie weet welke winkel dit nog meer doet.
Daarom heb ik besloten niet meer in reclames te trappen. Ik wil eigenlijk alleen kopen wat ik kopen wil en niet wat een ander wil dat ik koop. In de prakrijk wel nog wat lastiger dan in de theorie.
Ben jij reclame gevoelig?
Marguerita
op 11 May 2016Marguerita
op 11 May 2016Ximaar
op 16 May 2016Ximaar
op 16 May 2016