07 maart 2018 
3 min. leestijd

Geen wifi?!

Jeetje en toen hadden we ineens geen wifi. Het ene moment deed hij het nog, het andere moment was het weg. Het eerste dat we dachten? Hmm oké, wifi doet het niet. Het zal wel even een kleine sputtering zijn in de wifi, want net deed hij het nog wel.
Eigenlijk sta je er dan even niet zo bij stil. Het was woensdagavond en de kinderen moesten toch al naar bed. En als je eenmaal overgeschakeld bent op de 4G vergeet je het ook wel weer.

Geen wifi

Donderdagochtend was het dan wel direct weer duidelijk. Hoe snel er hier in huis weer wifi gebruikt wordt. Het voordeel van onze apparaten is dat als je ze ontkoppeld van de wifi ze de volgende dag dit automatisch weer oppakken. Handig, want dan kun je het niet vergeten en ben je niet snel door je databundel heen.
Helaas alleen ververste de diverse social media nieuwssites niet. Geen wifi dus….. En het was vakantie… dus de kinderen baalden als een stekker. Ons huis was een wifi vrije zone geworden.Dag zonder wifi

Tv kijken

In de ochtend werd het probleem opgelost door de tv. Beetje jammer dat de tv boven niet werkt als Netflix. Gewoon kijken wat de pot schaft dus… En opeens ging ook het leeftijdsverschil meespelen. De 5 jarige en de 10 jarige willen uiteindelijk toch graag andere programma’s zien, maar ze kwamen er prima uit. Voor dat moment. En ze werden er heel creatief van, alle tv zenders werden uitgeprobeerd, en volgens mij waren ze nog best verrast over de ruime keuze. Best gezellig zo’n dag zonder wifi.

Ijzig koud

Ondertussen had ik me bedacht dat ook werken wel erg lastig werd zonder de nodige wifi. En besloot ik maar eens te kijken of een reset een optie was. Gelukkig was het vorige week ook helemaal niet koud, en bevindt mijn meterkast zich buiten. Op het Noord-Oosten en laat nu de ijzige wind ook uit het Noord-Oosten komen deze dag….. Even snel de meterkast open, stekker eruit, weer erin en snel weer naar binnen. Helaas, geen resultaat.
Weer terug naar buiten dus. Het modem en de router aan een nadere inspectie onderworpen. De router leek het in elk geval prima te doen. Maar het modem gaf geen signaal, denk ik….

Dus dat werd een telefoontje naar de kabelmaatschappij. Na een korte uitleg, was al snel duidelijk dat ook zij geen contact hadden met het modem. Conclusie. Modem overleden. Gelukkig maar, was mijn eerste gedachte, geen gekke storingen die ik moest zien op te lossen. En ook de kabelmaatschappij vond het niet gek, het modem was uit het spreekwoordelijke jaar kruik. Dus de kans was groot dat hij er een keer mee zou stoppen.

Tot 5 wifi vrije dagen

Daarna was het even niet de ijzige kou die mij de adem benam, maar de mededeling van de kabelmaatschappij. Een nieuw modem is onderweg. Het kan tot 5 werkdagen duren voor deze met de post is aangekomen. Ehh 5 dagen, dat is lang! Ik denk dat de kinderen hier niet direct staan te juichen van 5 dagen geen wifi. Ehhh correctie, 5 werkdagen geen wifi, met een weekend ertussen, is een week geen wifi.
In gedachten zag ik al gezellige ruzies ontstaan bij bordspelletjes, om de tv en knutselwerkjes. Gelukkig bood de ijzige kou ook hier weer uitkomst. De wifi is amper gemist, want we konden heerlijk schaatsen.Dag zonder wifi

1 dag later

En 1 dag later was het helemaal feest. Het nieuwe modem was al binnen. 1 werkdag later. Alleen moest het nog wel even geinstalleerd worden. Hoewel ik dat dus nog nooit had gedaan, moest het makkelijk zijn. Het enige lastige was wederom de ijzige koude wind. Nog steeds uit het Noord-Oosten pal op mijn meterkast, die zich dus helaas buiten bevindt. Gekleed in mijn skibroek, ski-jas en snowboots, stond ik dus op vrijdagmorgen het nieuwe modem even aan te sluiten.
En ondanks de ijskoude vingers, was ik daarna trots op mezelf dat ik het had gedaan. Met als beloning juichende kinderen die hun Netflix en natuurlijk de hoognodige spelletjes en communicatie met de buitenwereld ontzettend hadden gemist….
Daar doe je het toch allemaal voor? Geen dag zonder wifi!

Paula
Door

Paula

op 07 Mar 2018

Ha ha ha.....grappig. Een paar jaar geleden hadden we ook zoiets alleen had bij ons a.s. schoonzoon het aansluitpunt van tv om zeep geholpen en en passant ook nog de adsl aansluiting vernield. Dus we hadden geen tv, telefoon en internet meer. De tienerjeugd lag zich al zuchtend en steunend op de bank te vervelen. Gelukkig had ik na een uurtje prutsen het tv aansluitpunt weer gerepareerd. Maar op de rest hebben we tot de volgende ochtend moeten wachten

Marijke
Door

Marijke

op 07 Mar 2018

Ai dat is nog een fractie erger.....

Mieke Veer
Door

Mieke Veer

op 17 Mar 2018

Hoezo heb jij je meterkast buiten???

Reactie plaatsen