Eindelijke de keuze gemaakt voor een nieuwe Iphone
Weet je nog dat ik afgelopen herfst naar de iPhone 11 aan het kijken was? Ik was toen nog met mezelf in discussie of ik hem nu zou kopen of niet. En hoe ik dat dan zou gaan financieren. Blog gemist? Mijn twijfels en argumenten beschreef ik in Zal ik? De iPhone 11 is uit. Inmiddels zijn we 8 maanden verder en hebben we hier in huis de keuze gemaakt. Ja soms heeft een beslissingsproces wat langer nodig. Zeker als het om grote uitgaven gaat. En wees eerlijk. Een telefoon is best een grote uitgave.
Nieuwe telefoons
Wanneer ging ik overstag? Ik denk dat het in 1999 was. Ik studeerde nog, en toen kwamen de betaalbare prepaid telefoons op de markt. Schrikken joh als dat ding in je tas dan ineens geluid begon te maken. Waren we niet gewend dat we op straat gebeld werden. De telefoon en een prepaid kaart kocht ik toen voor zo’n f100,-?? Ik zou het eerlijk gezegd niet meer weten. Na de eerste ronde prepaid kwam er een abonnement met een nieuwe “gratis” telefoon en zo gingen we door. Nieuw abonnement, nummer behouden en een nieuwe telefoon. Want elke keer was na 2 jaar, of de telefoon compleet versleten (mijn geliefde Nokia 3310) of we wilden dan toch echt ook een smartphone (Met mijn iPhone 4 ontstond de liefde voor de iPhone).
Met het wisselen van telefoon, wisselde we ook vaak van provider. Wie had de beste aanbieding? Soms wilden ze niet verlengen met een nieuw toestel. Kun je je nu niet meer voorstellen hè. Of het was elders net even goedkoper.
Gratis telefoon
Nu blijkt jaren later, dat die gratis telefoon niet zo gratis was. Je betaalde hem verkapt alsnog. Voor mij dan ook reden om te kijken of ik bij aanschaf van een nieuwe telefoon een sim only wilde afsluiten en de telefoon los wilde kopen, of toch opnieuw voor een pakket zou gaan. Had jij ook zo’n “gratis” telefoon? Wist je dat je dan nu een claim kan leggen bij je provider van toen? Iedere consument die vóór september 2016 een telefoonabonnement inclusief telefoon heeft afgesloten of verlengd, kan via Mobiclaim een claim indienen bij zijn of haar telecomprovider. Hoef je alleen je oude contracten even boven water te toveren.
Zoektocht
In september begonnen we dus met de zoektocht. Wel of geen nieuw abonnement, wat is voordeliger? Hoeveel geld willen we uitgeven aan een nieuwe iPhone? Bij welke provider is een iPhone met of zonder abonnement het voordeligst? We hebben er best veel vergeleken. En modellen bekeken. De iPhone 11, iPhone 11 Pro, een wat ouder model? Klik even op iPhone om zelf ook de diverse modellen te vergelijken.
Worden het er 3? Of kan mijn iPhone 7 met nieuwe batterij bij de puber, of de man nog een jaartje mee? Misschien toch overstappen naar een ander merk? Nee dat laatste gaat het niet worden.
Het is wel veel geld hè zo’n nieuwe telefoon…..
Uiteindelijk hebben we de knoop begin januari doorgehakt. T kreeg een nieuwe iPad, we kochten 2 nieuwe telefoons en de iPhone 7 werd doorgeschoven. Een grote uitgave die we in 1x hebben genomen. Het was even schrikken bij de kassa, dat blijft. Een telefoon, nou ja, noem het dan toch maar telefoon, computer en camera in een, en het lijkt ineens toch wat goedkoper, dan als je dat allemaal los moet aanschaffen. Maar het was het waard. Geen gezeur meer met geheugen, batterij, of updates van de software die niet meer bijgewerkt worden.
Oh en ik heb mezelf echt verwend. Het is een iPhone 11 pro geworden. En ik ben er echt heel blij mee. Zeker vanwege de camera. Hij maakt echt zulke mooie foto’s.
NB. Dit artikel is tot stand gekomen d.m.v. een samenwerking
Op social media zie je dit terug als #mmtad