Musicalauditie

Het is zover. A gaat auditeren voor een rol in de schoolmusical. Ze heeft haar zinnen gezet op een rol die bijna elke scene op het podium staat. Als tweede keuze, want dat moet van de juffen, heeft ze een rol die twee keer te zien is.

Eerste keus

Maar je raadt het al, meerdere kinderen willen de rol die A als eerste keus heeft op gegeven. Het is de rol van Burgemeester en wel acht andere kinderen hebben hun zinnen op deze rol gezet. Nu is de tweede keuze van A een stuk minder populair, oftewel zij is de enige die dat wel wil doen, maar ze wil toch de auditie doen.

Oefenen

Vandaar dat we aan het oefenen zijn gegaan. Ze hebben een tweetal pagina’s opgekregen waar ze de tekst van moeten leren. Het is een stuk met veel interactie tussen verschillende personen. Deze andere personen worden of door andere auditanten gespeeld of door de juffen. Dat ligt eraan of er voor die rollen ook auditie gedaan wordt want dan nemen ze die in 1 keer mee.

Waar letten ze op?

Gelukkig hebben de juffen wel verteld waar ze op letten.

  • Het kennen van de tekst
  • Intonatie
  • Interactie met de tegenspeler
  • Inleven in de rol
  • Duidelijk praten

En verder gaan we heel hard duimen. Of ze wordt de Burgemeester van Schater of boerin. We laten het natuurlijk weten wat het gaat worden.