Inbraak
Potverdorie! Ze hebben afgelopen nacht gewoon de ruit van mijn autootje ingeslagen!En niet alleen van de mijne, ook die van de buurvrouw. Aangezien er niks van waarde in de auto lag is er ook niks weg maar ik baal vreselijk.
Het vervangen van de ruit is duurder dan wat de auto opbrengt als ik hem naar de sloop breng!
Omdat het een heel oud autootje is, hebben we de ruitschade niet meeverzekerd. Dat scheelde wel een telefoontje naar de verzekering.
Aangifte doen
Ik heb online-aangifte gedaan van de inbraak/vernieling. De buurvrouw had de politie al gesproken en die komen er toch niet voor langs dus dan is dit de “makkelijkste” manier. Al moet ik zeggen dat ik het best ingewikkeld vond. Tijdens het invullen van het formulier ontstaan er constant pop-ups die over je andere scherm heen komen en je kan dan niet terug naar je vorige scherm zonder helemaal opnieuw te moeten beginnen. Ik ben dus wel vier keer opnieuw begonnen! Ik hoop dat het er aan lag dat ik het met een mobielapparaat heb gedaan maar ik vond het alles behalve een prettige ervaring.
Carglass
Ook wat minder was ik met de service van Carglass. Ik probeerde op internet het formulier in te vullen, maar omdat het een grote schade betreft die meteen moet worden verholpen, werd ik doorverwezen naar hun telefoonnummer. Ik kreeg een vriendelijke mevrouw aan de telefoon die mij heel goed hielp. Dacht ik! Ik kreeg van haar een tijd door dat de monteur langs ging komen en alles leek geregeld.
Helaas kwam de monteur niet op de afgesproken tijd. Dus na een 45 minuten wachten heb ik hetzelfde nummer van Carglass nog maar een keer gebeld. Dit keer een even vriendelijke meneer aan de telefoon. Helaas bleek niemand op de hoogte van de voor mij gemaakte afspraak. De telefoon-meneer belde voor mij naar het dichtstbijzijnde filiaal maar kon vanwege drukte daar geen afspraak maken. Het filiaal ging mij terug bellen binnen vijf minuten. Die vijf minuten duurde natuurlijk langer.
Wat blijkt is dat het filiaal dacht dat ik daarheen zou komen. Maar daar is bij mij nooit over gesproken, er is zelfs geen filiaal genoemd waar ik mij dan zou kunnen melden. Bovendien heb ik geen raam in de auto en wel een heleboel glas. De schuld van deze communicatiefout wordt nu gegeven aan de elektronica/ICT.
De afspraak is nu wederom dat er iemand bij mij langs gaat komen maar nu pas tussen 16:30 en 17:00. En laten we niet vergeten dat het wel droog moet zijn anders kan de noodoplossing niet hechten! En zit ik dus al een hele dag voor niks te wachten.
Het is nogal een oud brikje dus dat de ramen niet op voorraad zijn, kan ik best begrijpen. Er wordt daarom een noodraam ingezet. Hier moet ik voor betalen maar de kosten hiervan zijn als statiegeld en die krijg ik dus terug als het werkelijke raam geplaatst wordt.
Omdat het hier nu al de hele middag regent, kan dus inderdaad het noodraam niet geplaatst worden. Maar gelukkig bestaan er nog lieve mensen. Ik kan niet weg want de kinderen zouden dan alleen moeten blijven dus heeft de monteur die oproepbaar is voor de noodreparaties aangeboden de auto op te halen. Zo kan de auto droog gerepareerd worden en daarna brengt hij hem weer terug.
Bedankt
Dus bedankt inbreker voor het mij op kosten jagen en er zelf niks wijzer van worden. Bedankt politie voor een onbegrijpelijke manier van aangifte doen waar jullie alleen administratief wat meedoen. Bedankt Carglass voor een verspilde dag met wachten tot er iemand langs komt.
Maar vooral bedankt monteur! Voor het meedenken en zoeken naar een werkbare oplossing. En voor het repareren van mijn raampje.
Hebben jullie wel eens inbraakschade gehad?