Ikea service

Wie kent hem niet, het grootste woonwarenhuis uit Zweden, de Ikea. De Ikea staat bekend om goedkope kwaliteit die jezelf in elkaar moet zetten. Dat laatste kan nog wel eens een puzzel zijn en soms hou je een schroefje over. Bij ons in huis staat heel veel van de Ikea. Kasten, bedden, snijplanken, boterhamzakjes en handige ladeverdelers.

Ikea huis

Ik moet ook zeggen dat ik tot nu toe heel weinig problemen heb gehad met de Ikea-producten. Ik verwacht natuurlijk niet dat een snijplank van €1,29 het eeuwige leven heeft. Als ik dat wel wil dan zijn er andere alternatieven die je overigens bij Ikea ook prima kan vinden. Maar goed, echte problemen zoals missende onderdelen, incomplete sets of andere narigheid zoals verkeerde kleuren en noem maar op, heb ik nog nooit gehad bij de Ikea. En dat maakt ook dat wij toch regelmatig weer bij hun uitkomen als wij opzoek zijn naar nieuwe meubels.

Tafel met problemen

Nu kochten wij onlangs een nieuwe eettafel en daar was dus wel iets mis mee. In het tafelblad zijn gaten geboord voor de schroefjes. De geboorde gaten zijn ingevuld met een plastichulsje zodat de schroeven goed grip hebben. Prima systeem.

Helaas zaten er in ons tafelblad wel alle gaten maar niet alle plastichulsjes. Dat betekent dus dat de schroeven niet passen en wij de tafel niet in elkaar konden zetten.

Het tafelblad hebben we maar terug in de auto gehesen (de andere onderdelen hadden we thuis gelaten maar dat bleek achteraf niet zo handig), weer keurig in het karton verpakt natuurlijk. En we zijn terug gereden naar de Ikea waar wij het artikel hadden gekocht. Natuurlijk inclusief aankoopbon.

Alhoewel wij op een zondag naar de Ikea terugreden (tafel hadden we de dag ervoor op zaterdag gekocht) was het behoorlijk druk bij de Ikea en dat had ik niet verwacht, zeker niet omdat het mooi weer was. Maar druk op het parkeerterrein is dus ook druk in de winkel en daarmee blijkbaar ook bij de klantenservice.

Na het trekken van een bonnetje, waarbij wij al in moesten vullen wat het probleem was, namen wij plaats. Op een scherm stond ons nummer en daarbij de verwachten wachttijd. In ons geval >10 minuten. En dat klopte ook wel. Na ongeveer 20 minuten wachten waren wij eindelijk aan de beurt.

Goede service

Wij werden erg vriendelijk geholpen door de medewerker. Na onze uitleg bekeek ze samen met ons het tafelblad zodat ze goed door kon geven wat het probleem was. Ze belde meteen een collega die uit het magazijn een ander blad kwam brengen.

Wij mochten ondertussen even terug de wachtruimte in. Vanaf ons plekje zagen wij dat zij samen met haar collega het nieuwe blad inspecteerde om te zien of deze wel goed was. Gelukkig was dit zo en kregen wij het nieuwe blad mee naar huis.

Ter compensatie van het ongemak kregen we nog tegoedbonnen voor een lunch bij de Ikea ter waarde van €8,-.

Ik vind dat wij netjes en vriendelijk zijn geholpen en zelfs gecompenseerd voor het ongemak. Ik kan ook heel veel voorbeelden geven van duurdere winkels waar de service een heel stuk minder aangenaam is. Ondanks dat er nu dus iets mis was met ons product zal het mij niet tegenhouden om een volgende keer daar weer te gaan winkelen.